Ledig stilling : Er du fremtidens forretningskonsulent finans, og vil jobbe med forretningsutvikling?

Skywlkr sitt verdibudskap til våre kunder er «din raskeste vei til fremtidsrettet forretningsdrift». Vi er et gründerselskap som ved hjelp av Microsoft sine skyløsninger jobber med å endre premissene for hvordan norske selskaper kjøper og implementerer forretningssystemer og digitaliserer sin virksomhet. I den forbindelse ser vi etter deg som skal være med å drive frem nye konsepter som vi kan ta ut i markedet. 

Er du en erfaren og fremoverlent person med lidenskap for teknologi? 

Som vår nye forretningskonsulent Finans (med produkteierskap) har du evne og lyst til å skape gode kunderelasjoner og har stor interesse for teknologi. Forståelse for forretningsprosesser samt evnen til å relatere disse til rådgivning og produktfunksjonalitet, ligger naturlig for deg.

Vi ser etter en person med sin faglige tyngde hovedsakelig innenfor finans/økonomi og regnskap, og som har en interesse for det å benytte ny teknologi til å løse “gamle” oppgaver. Det viktigste for teknologidelen er ikke at man kan alt, men at man er innstilt på læring og kontinuerlig utvikling.

Sentrale Arbeidsoppgaver

Finanskonsulent:

  • Rådgi våre kunder på hvordan de på en best mulig måte videreutvikle og optimalisere sine forretningsprosesser og verdistyring med hovedvekt på finans/økonomi.  
  • Analyse av kundebehov og design av løsninger. 
  • Implementering av løsninger og prosesser hos kunder. 
  • Konsulentoppgaver innenfor Microsoft sin skyportefølje med hovedvekt på forretningssystemene i Dynamics 365 familien og spesielt Business Central, men også elementer av Microsoft 365, Azure, «Power plattform» m.m 
  • Oppfølging av eksisterende kunder. 
  • Opplæring av brukere.  
  • Bistå i salgsprosesser ved behov

Produkteierskap:

  • Være med å designe samt pakketere bransjerettede løsninger med tilhørende salgs og implementeringsmateriale. Basert på Microsoft sin skyplattform, med hovedvekt på Dynamics 365 og spesielt Business Central.
  • Kontinuerlig faglig oppdatering
  • Bistå i salgsprosesser ved behov
  • Bidra til kontinuerlig forbedring av arbeidsmetodikk for våre standardiserte implementeringer.
  • Være med å forme og bygge Skywlkr fra en tidlig fase 

Ønsket bakgrunn og erfaring 

  • Solid forretningsforståelse, spesielt innen finans.
  • Nødvendig med kompetanse om økonomistyring og regnskapsføring. 
  • Gjerne sertifisering fra Microsoft innen relevant fagområde. 
  • Erfaring fra implementerings- og oppgraderingsprosjekter
  • Erfaring med forretningssystemer (ERP), fortrinnsvis innenfor Microsoft Dynamics 365, men kandidater med kompetanse på andre forretningssystemer vil også være relevant
  • Erfaring med Microsoft Dynamics NAV er positivt.
  • Høyere utdannelse med minimum bachelor innen relevant utdanningsretning. Svært relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet
  • Erfaring fra deltagelse i salgsprosesser(pre-sales).
  • Minimum 3-4 års relevant arbeidserfaring, spesielt innenfor finans/regnskapsføring.
  • Evne til å kommunisere godt muntlig og skriftlig på norsk og engelsk er et krav

Personlige egenskaper 

  • Du er fremoverlent, serviceinnstilt og kundeorientert.
  • Du motiveres av at kunder blir fornøyde og entusiastiske, og har evne å sette deg inn i en bedrifts utfordringer og problemstillinger.
  • Du har en interesse for teknologi og er svært faglig engasjert.
  • Du er strukturert, selvgående, pålitelig og en dose ydmyk
  • Du arbeider selvstendig, metodisk og tar naturlig ansvar for oppgavene.
  • Du evner å håndtere mange oppgaver i parallell, også under høyt tempo og tidspress

Hva du kan forvente av oss: 

  • Et innovativt og dynamisk arbeidsmiljø, med sterkt fokus på kunnskap om og bruk av ny teknologi for å løse forretningsbehov. 
  • Meget fleksibel og selvstyrt arbeidshverdag.
  • Utfordrende og varierte arbeidsoppgaver med mulighet til å delta i komplekse leveranser og implementeringen av bransjerettede prosjekter
  • Et selskap som utfordrer og flytter etablerte normer for hvordan vår bransje fungerer.
  • Arbeidssted Oslo eller Sandefjord (andre lokasjoner kan også være aktuelle)
  • Mulighet til å videreutvikle deg både personlig og faglig hos en meget spennende Microsoft Gold Partner i vekst
  • God pensjons- og forsikringsavtaler, inkludert privat helse- og reiseforsikring
  • Mulighet for eierskap i virksomheten for den rette kandidaten.

Søknadsfrist: Snarest, kandidater vil bli løpende vurdert.

Søknad og CV sendes sendes inn via Finn annonse: https://www.finn.no/job/fulltime/ad.html?finnkode=201322013

Spørsmål om stillingen kan rettes til:

CEO Espen Kaasa, telefon: +47 98227510